Overzicht programma

Klik op een datum voor meer informatie.

zondag  21 januari 2018  15 uur Quinteto Connora speelt tango's en milonga's

zondag  11 februari 2018  15 uur "Benja Krik" door Mazzeltov & Rolinha Kross

dinsdag 20 februari 2018 19:30 uur ALV vereniging Vrienden Synagoge Delft met lezing

woensdag 7 maart 2018 20 uur Sklamberg & the Shepherds

zondag  18 maart 2018  15 uur "Wijze Dwazen" door Vertelkring Delft

zondag  22 april 2018  15 uur L’Enigme eternelle door Irene Maessen (sopraan) en Tripletov

donderdag  4 mei 2018  21 uur Dodenherdenking

zondag  27 mei 2018  15 uur Balcony Players

zondag  10 juni 2018  15 uur Gerswin Programma



Programma


zaterdag 9 en zondag 10 september 2017

monumentendag
Open Monumentendagen
De synagoge is ter bezichtiging open op zaterdag van 10 tot 17 uur en op zondag van 12 tot 17 uur.

Op beide dagen speelt van 13 tot 16 uur Alex Jacobowitz telkens op het hele en het halve uur gedurende ongeveer 20 min. Toegang gratis.
Onm 14: 00 uur en om 15: 00 uur zal Vertelkring Delft een Joods verhaal vertellen.

>Alex Jacobowitz
De in New York geboren en in Berlijn woonachtige Alex Jacobowitz studeerde traditionele Joodse instrumentale muziek. Hij heeft solo gespeeld op festivals in Duitsland, Israël, Polen, Tsjechië en Zwitserland en tezamen met het Shelly Lang's Neshoma Orchestra (NYC), het Jerusalem Symphony Orchestra, en het Berlin Kammerphilharmoniker. Hij heeft in meer dan 10 films en diverse televisieprogramma’s opgetreden.

Tijdens de openmonumentendagen zal Alex Jacobowitz een repertoire van klezmer en Joodse muziek ten gehore brengen.


Zie ook: alexjacobowitz.com


Retour overzicht Retour overzicht


zondag 15 oktober 2017 15 uur Dmitri Mahktin

Dmitri Mkhtin
Dmitri Makhtin speelt viool onder begeleiding van Mikhail Murach op piano:


Geboren in Sint-Petersburg in 1975, begon Dmitri Makhtin zijn muzikale opleiding op de leeftijd van 4 jaar met zijn ouders, beiden violist in het St Peterburg Philharmonisch Orkest. In 1981 ging hij naar het Conservatorium voor hoogbegaafde kinderen. In 1989 won hij de prijs van het Nationaal Concours voor jonge violisten in Novosibirsk, Rusland.In 1990 kreeg hij een beurs van de Stichting Young Musicians' in de VS en gaf zijn eerste recitals in New-York, San Francisco, Los Angeles en Dallas. Van 1992-1995 zette hij zijn muzikale opleiding voort met professoren P.Hirshborn en H.Krebbers. Hij won diverse internationale wedstrijden: Kloster Schontal vioolwedstrijd, Premio Paganini en Louis Spohr, Tibor Varga, Montréal, Sibelius en Pretoria.

Dmitri Makhtin maakte zijn Franse debuut in Parijs in 1997 met Maestro Svetlanov en het Russische State Symphony Orchestra, en speelde daarna voor zijn Amerikaanse debuut in 1998 met het Cleveland Orchestra en Maestro Slatkin. Vanaf dat moment verscheen hij met diverse orkesten als: Het Residentieorkest, Orchestre Philharmonique de Radio France, het St Petersburg Philharmonic symfonieorkest en vele anderen. Hij trad op met dirigenten als Evgeny Svetlanov, Leonard Slatkin, James de Priest, Sakari Oramo, Jiri Belohlavek, Alexander Dmitriev, Jerzy Semkow, Yuri Temirkanov, Nikolaï Alexeev, Jean-Claude Casadesus. Dmitri speelde solo maar ook in verschillende kamermuziek ensembles. Hij won diverse internationale prijzen zoals de vier sterren Diapason award, de Choc de la Musique, de Famophone en de Echo Classic in Frankrijk,. Engeland en Duitsland. Zijn laatste disc die is opgenomen voor Lontano is een selectie van Bachs sonates en partita's. In 2011 werd Dmitri Makhtin uitgenodigd voor een tour met het Orchestre National de Lille en Maestro Casadesus voor de 25ste verjaardag van het orkest, zijn toekomstige projecten zijn onder meer concerten met Folles Journées de Nantes, in Antwerpen met Andrei Korobeinikov, in Hong Kong met Boris Berezovsky, en het Dallas Symphony Orchestra met Jaap van Zweden.

Mikhail Mouratch Is geboren in Rusland en begon piano te studeren op zijn vijfde verjaardag. Hij studeerde aan het Gnessin Instituut in Moskou en later aan het conservatorium van Moskou en startte zijn carrière in 1984, terwijl hij nog af en toe in Parijs studeerde bij Vadim Sakharon in Parijs. In die tijd speelde hij in concertzalen in heel Rusland. Sinds 1989 woont hij in Amsterdam. In Nederland speelt hij me in het Noord Hollands Filharmonisch orkest en het Nederlands balletorkest. Hij heeft samengespeeld met Maxim Vengerov, Vadim Repoin, Ilya Grubert, Mark LubotsRivka Golani en anderen. Hij heeft opgetreden in het concertgebouw en in andere belangrijke concertzalen in Europa

Toelichting kaartverkoop
De kaartverkoop loopt via TicketMaster. Reserveren en betalen gaan hiermee in een en dezelfde handeling. De betaling loopt via iDeal en u ontvangt direct uw toegangsbewijs per email. U moet wel eenmalig een profiel bij TicketMaster aanmaken, maar wellicht heeft u dat al, immers vele zalen van de Grote Kerk in Den Haag tot de Martinikerk in Groningen, maken gebruik van TicketMaster. Bezitters van een iPhone kunnen ook gebruikmaken van de speciale TicketMaster App. Op de site van TicketMaster ziet u de prijzen incl. servicekosten. Bovenop deze servicekosten komen de transactiekosten. Deze zijn € 0,50 ongeacht het aantal kaarten.

Kaarten (zie toelichting):    




Retour overzicht Retour overzicht


zondag 19 november 2017 15 uur Naama Liany: Una Folia

Naama Liany
In Una Folia presenteren zangeres Naama Liany en pianiste Tia Iskandar een recital van wilde passie en onmogelijke liefde.
Muziek van Lorca, Rodrigo, Poulenc, Milhaud, Ravel en Montsalvatge.

Naama Liany is geboren in Israel, kreeg haar opleiding in New York en woont op het ogenblik in Parijs. In de V.S. stond ze op prestigieuze podia als de Carnegie Hall en het Everson Museum of Art & DiMenna Center en gaf ze concerten van de Bach Society of Columbia. In Europa zong Liany o.m. in het Clasicos En Alcala Clasicos Para Todos Festival (Madrid), het De la Musique Avant Toute Chose Festival (Parijs), Festival d'Art Lyrique Pézenas Enchantée, in Offenbach's "Orphée aux Enfers", in de rol van Cupidon, de mezzo solo in Mozart’s Mis in c in St Germain En Laye, het Mer Music Festival (Belle Ile en Mer, Frankrijk). Liany vertolkte de rol van Marcelina in Le Nozze di Figaro in Velbert, Duitsland en trad op in het Nei Stëmmen concert in Luxemburg.





Toelichting kaartverkoop
De kaartverkoop loopt via TicketMaster. Reserveren en betalen gaan hiermee in een en dezelfde handeling. De betaling loopt via iDeal en u ontvangt direct uw toegangsbewijs per email. U moet wel eenmalig een profiel bij TicketMaster aanmaken, maar wellicht heeft u dat al, immers vele zalen van de Grote Kerk in Den Haag tot de Martinikerk in Groningen, maken gebruik van TicketMaster. Bezitters van een iPhone kunnen ook gebruikmaken van de speciale TicketMaster App. Op de site van TicketMaster ziet u de prijzen incl. servicekosten. Bovenop deze servicekosten komen de transactiekosten. Deze zijn € 0,50 ongeacht het aantal kaarten.

Kaarten (zie toelichting):    




Retour overzicht Retour overzicht


zondag 10 december 2017 15 uur Di Gojim "Gein, dagboek van een duivelskind"

DiGojim
Di Gojim vernieuwt de Jiddische muziek met een opmerkelijk theatrale muziekvoorstelling. Het programma is getiteld "Gein, dagboek van een duivelskind", is gebaseerd op de korte verhalen van de Jiddische schrijver en Nobelprijswinnaar Isaac Bashevis Singer. Hij voert regelmatig een "duivels" alter ego ten tonele dat zijn visie op het mensdom middels humoristische anekdotes uit de doeken doet. Een Jiddische "Faust". Dit alter ego relativeert, drijft de spot en fileert op sublieme wijze het menselijk onvermogen. De door hem gestelde levensvragen zijn nog steeds actueel. Jaap Mulder heeft een aantal van deze verhalen omgezet in een satirische monoloog. De voorstelling wordt omlijst met de vertrouwde virtuositeit van de muzikanten van Di Gojim. Een mengeling van Oost-Europese ritmes, volksmuziek, chansons en smartlappen. De Jiddische songteksten zijn door Jaap Mulder op muziek gezet. .


Bezetting:

Toelichting kaartverkoop
De kaartverkoop loopt via TicketMaster. Reserveren en betalen gaan hiermee in een en dezelfde handeling. De betaling loopt via iDeal en u ontvangt direct uw toegangsbewijs per email. U moet wel eenmalig een profiel bij TicketMaster aanmaken, maar wellicht heeft u dat al, immers vele zalen van de Grote Kerk in Den Haag tot de Martinikerk in Groningen, maken gebruik van TicketMaster.
Indien U de Ticketmaster App (iTunes en Google Play) op uw telefoon download kunt u uw telefoon als toegansbiljet gebruiken.


Komt U er helemaal niet meer uit: roep dan de hulp in van onze helpdesk en druk op de help knop.

Kaarten (zie toelichting):    




Retour overzicht Retour overzicht


zondag 21 januari 2018 15 uur Quinteto Connora speelt tango's en milonga's

Quinteto Connora
Quinteto Connora speelt authentieke en modernere tango’s, milonga’s en walsen van onder meer Leo Lipesker, Astor Piazzolla en van de tangogroep Astillero.

De tangomuziek is ontstaan in het nachtleven van Buenos Aires en inmiddels uitgegroeid en ontwikkeld van kroegmuziek tot repertoire dat geschikt is voor het concertpodium. Aan het einde van de negentiende en begin van de twintigste eeuw was sprake van massale emigratie naar Argentinië. Een zoektocht naar een beter bestaan en naar een vrij land, waar je welkom was. In de smeltkroes van culturen met onder andere Europese en Joodse invloeden ontstond de tango als een uiting van verdriet om wat achtergelaten is, van troost in barre omstandigheden en van gedroomde verlangens. Door middel van de tango probeerden de oude en nieuwe bewoners van Argentinië gezamenlijk een eigen identiteit te creëren en zo een nieuw moederland.

Het Delftse Quinteto Connora is in 2004 opgericht. Aan zangeres Nora is de Spaanstalige naam van de groep ontleend, letterlijk vertaald: Vijftal met Nora. Zij is van Joodse afkomst en geboren in Buenos Aires. Haar grootouders emigreerden begin vorige eeuw vanuit Oost-Europa naar Argentinië. Muziek maken en tango zit in haar familie; haar vader speelde viool in verschillende tango-orkesten. Nora woont nu ongeveer even lang in Nederland als dat zij in Argentinië heeft gewoond. Regelmatig keert zij terug om haar ouders te bezoeken. Zij vertegenwoordigt het gevoel van twee werelden met verschillende culturen. Waar voel je je thuis ? Quinteto Connora heeft Jeroen Manders uitgenodigd om met zang en declamatie enerzijds een brug te slaan tussen deze twee werelden, anderzijds ook de contrasten hiervan bloot te leggen. Waar Nora voor het Spaanstalige tintje zorgt, zorgt hij voor een Nederlands tintje. Jeroen Manders is zanger (klassieke muziek en lichte muziek), acteur, cabaretmaker, acrobaat (duo Hoog & Laag), presentator, verteller, kostuumontwerper en componist. Aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag studeerde hij klassieke zang bij Meinard Kraak en Maria Acda. Na zijn afstuderen in 1997 volgde hij ‘masterclasses’ bij Bernard Kruysen, Wilma Driessen, Frans Huijts en Roberta Alexander.

Tango is ook dansmuziek en Quinteto Connora combineert graag een concert met een dansoptreden van Marjan de Kleijn en partner. Marjan de Kleijn heeft van kinds af aan affiniteit met ritmiek, slagwerk en dans. Inmiddels danst zij ruim 10 jaar Argentijnse tango.

Bezetting:

Kaarten (zie toelichting):    


Retour overzicht Retour overzicht


zondag 11 februari 2018 15 uur "Benja Krik" door Mazzeltov & Rolinha Kross

 Mazzeltov & Rolinha Kross
Bijna uitverkocht, wacht niet tot het laatste moment !

Mazzeltov & Rolinha Kross presenteren het filmtheaterconcert "Benja Krik". Deze Russische zwijgende film uit 1926 is buiten de voormalige Sovjet Unie nauwelijks bekend. De film vertelt de deels waargebeurde avonturen van Benja Krik, een joodse topcrimineel uit Odessa die actief was tijdens de Russische Revolutie in 1917. Met hun Jiddische muziek en Russische liederen geeft Mazzeltov kleur aan de oude zwart-witbeelden en brengen ze Benja opnieuw tot leven. Deze Russische Robin Hood, tegelijk schurk en held, wordt op de hielen gezeten door vijf hedendaagse klezmer-gangsters. Een muzikale achtervolging door de nauwe straatjes van het oude Odessa.

Mazzeltov werd in 1994 opgericht en speelde als een van de eerste groepen in Nederland Jiddische muziek op professioneel niveau. Ze waren diverse keren te gast in het Amsterdamse Concertgebouw. In de huidige bezetting vervult zangeres Rolinha Krosseen glansrol. Met haar soepele stem en warme persoonlijkheid neemt zij het publiek op sleeptouw voor een reis door de wereld van het Jiddische lied en verder. De Volkskrant schreef: “Schwung en verfijning, dankzij een indrukwekkende techniek, een smaakvolle arrangeerkunst en bovenal hun grote vitaliteit. Zo ontstaat klezmer van internationaal niveau, die niets weg heeft van een stoffig museumstuk.”
Bezetting Mazzeltov & Rolinha Kross:
Zie ook: www.mazzeltov.nl en: video en: facebook

Kaarten (zie toelichting):    



Retour overzicht Retour overzicht


dinsdag 20 februari 2018 19:30 uur ALV Vereniging Vrienden Synagoge Delft met lezing

 Judith Trijtel, Amsterdam, 1943
Judith Trijtel, Amsterdam, 1943
foto: Annemie Wolff © Monica Kaltenschnee
 walter8 300x300px.jpg
Walter Lifmann, Amsterdam, 1943
foto: Annemie Wolff © Monica Kaltenschnee
Bijeenkomst exclusief voor Vrienden Vereniging Synagoge Delft (en iedereen die nu lid wordt). Aanmelden verplicht.


Meer over Vereniging Vrienden Synagoge Delft

toegang gratis.

Na het formele gedeelte om 20 uur de lezing:
titel "Op de foto in oorlogstijd. Studio Wolff 1943"
door Tamara Becker en An Huitzing .

Vorig jaar was in het Nationaal Holocaust Museum i.o. de tentoonstelling ‘Uit de vergetelheid' te zien met herontdekte foto's van de Duitse exil-fotografen Annemie Wolff-Koller (1906-1994) en Helmuth Wolff (1895-1940). Dit echtpaar, van wie Helmuth Joods was, vluchtte in 1933 na de machtsovername van de nazi's uit München naar Amsterdam. Samen bouwden zij een veelzijdige en succesvolle fotocarrière op en gaven zij een belangrijke impuls aan de Nederlandse fotografie. Toen de nazi's in mei 1940 het land binnenvielen, deden Helmuth en Annemie in grote paniek een gezamenlijke zelfmoordpoging, waarbij Helmuth om het leven kwam, maar Annemie werd gered.

Zij ging alleen verder met fotograferen en werd actief in het verzet. Uniek zijn de honderden portretten die buurtgenoten vanaf 1943 door Annemie lieten maken, bij hen thuis of in haar studio. Onder hen waren vele joden, die vlak voor hun deportatie of onderduik nog een laatste foto lieten maken. Na de oorlog bewaarde Annemie de negatieven van deze portretten maar sprak er nooit meer met iemand over. Bijzonder zijn de honderden portretten van buurtgenoten, onder wie vele Joden, gemaakt door Annemie Wolff in 1943. Het archief van het echtpaar werd lang verloren gewaand, maar werd enkele jaren geleden opgespoord door de fotohistoricus Simon B. Kool.

Historica Tamara Becker en antropologe An Huitzing zullen vertellen over hun zoektocht naar de identiteit en geschiedenis van de mensen op de oorlogsfoto's van wie zij er meer dan driehonderd terugvonden. Voor sommige nabestaanden zijn de portretten van Annemie Wolff de laatste foto's die zij van hun vermoorde familieleden hebben.

Retour overzicht Retour overzicht


woensdag 7 maart 2018 20 uur Sklamberg & the Shepherds

Sklamberg & the Shepherds
Sklamberg & the Shepherds brengt drie gerenommeerde artiesten van traditionele Oost-Europese joodse muziek samen: Lorin Sklamberg, medestichter en zanger van de Klezmatics; klarinettist / componist Merlin Shepherd, een uniek innovatieve kracht in de klezmer-renaissance; en Polina Shepherd, een virtuoze vocalist / pianist / componist oorspronkelijk uit Siberië.
Ze combineren traditioneel en nieuw gecomponeerde Jiddisch en Russisch gezang met klezmer en zuid-mediterrane muziek. Lorin, Polina en Merlin vertegenwoordigen drie naties hoewel hun families uit zeer nabije geografische locaties komen. Aan het einde van de 19e eeuw emigreerden de overgrootouders van Merlin uit Oekraïne en Roemenië om te ontsnappen aan pogroms en een betere wereld in Europa te zoeken. Lorin’s voorouders emigreerden van een klein stadje in de Oekraïne naar de Verenigde Staten. De grootouders van Polina ontsnapten uit de Sho’ah door te vluchten uit Kiev en Odessa naar Siberië. Beïnvloed door verschillende culturen en met behoud van de stijlen, spelen ze origineel en traditioneel materiaal met veel vrijheid en spontaniteit.

Bezetting Sklamberg & the Shepherds:
Zie ook: sklambergandtheshepherds.wordpress.com

informatie over kaartverkoop volgt binnenkort.


Retour overzicht Retour overzicht


zondag 18 maart 2018 15 uur "Wijze Dwazen" door Vertelkring Delft

Vertelkring Delft
Vertelkring Delft
Zes vertellers van de Vertelkring Delft vertellen traditionele verhalen in de synagoge. Ontroerende, grappige en serieuze verhalen. Reis met hen mee naar andere landen en culturen. Elk jaar in maart wordt wereldwijd Wereldverteldag gevierd. In Nederland vertellen vertellers en vertelkringen verhalen in hun eigen regio om de kunst van het vertellen te promoten. Dit jaar is het thema: ‘Wijze Dwazen”. Wie is er wijs, wie is er dwaas? En is er eigenlijk wel een verschil? Er worden joodse en niet-joodse verhalen verteld over o.a. een ei met speciale krachten, een bramenplukker met een wonderlijke rijkdom en graan waar iedereen mesjogge van wordt.

Vertelkring Delft is opgericht in 2010 en bestaat nu uit 10 personen. Iedere maand komen de vertellers bij elkaar om een verhaal te vertellen of om gewoon naar een verhaal te luisteren. Zo houden zij het ambacht van verhalen vertellen in stand. Door de jaren heen heeft de kring veel vertelactiviteiten georganiseerd, zoals voorstellingen het Rietveldtheater, een historische verhalenwandeling door Delft en zij zijn ook betrokken bij het project Delft Vertelt.

Vertellers:
Intermezzo's:
Zie ook: www.vertelkring-delft.nl en: facebook

Informatie over kaartverkoop binnenkort.

Retour overzicht Retour overzicht


zondag 22 april 2018 15 uur L’Enigme eternelle door Irene Maessen (sopraan) en Tripletov

Irene Maessen met Tripletov
v.l.n.r.: Sylvia Maessen, Irene Maessen,
Hans van der Maas, Andrea Bentivoglio,
Klassiek sopraan Irene Maessen en wereldmuziek ensemble Tripletov brengen met veel passie een bijzonder cross-over programma, waarbij joodse componisten centraal staan. Zij brengen o.a. Franse klassieke muziek van Ravel, Milhaud en Dukas gecombineerd met joodse volksmuziek van o.a. Gebirtig en verkennen enthousiast het hele gebied daartussen. Dit levert een verrassend vocaal en instrumentaal programma op van bekende en minder bekende componisten en composities in een steeds wisselende bezetting van sopraan, viool, accordeon en contrabas. Deze vier professionele musici hebben elkaar gevonden bij de muzikale rijkdom, die joodse componisten hen brachten en besloten daarom enthousiast om die krachten te bundelen in een verrassend cross-over concert.

De titel “l’Enigme eternelle” verwijst naar het prachtige lied van Maurice Ravel; door de musici uitgevoerd in een bewerking van componist Sylvia Maessen.

Bezetting
Irene Maessen zong als sopraan in vele opera’s van Mozart in binnen en buitenland, en werkte mee aan de bekende oratoria. Op het moment zingt ze vooral in kamermuziek producties met zeer uiteenlopend repertoire. Liedrecitals met meesterpianist Rudolf Jansen en eigenzinnige thema programma’s met onontgonnen muziek, het heeft allemaal haar interesse. De samen werking met haar zus Sylvia heeft tot bijzondere programma’s geleid. Zo ook dit avontuurlijke programma 'L’énigme eternelle’.
Andrea Bentivoglio (viool) is geboren te Buenos Aires (Argentinië). Ze begon viool te spelen op 9-jarige leeftijd bij prof L. Spiller. In 1980 werd zij uitgenodigd bij de Jehudi Menuhin Academy te Gstaad. Van 1981 tot 1984 studeerde zij in Augsburg bij Ana Chumachenco. In 1985 verhuisde zij naar Nederland om bij Herman Krebbers aan het Sweelinck Conservatorium in Amsterdam te studeren, waar ze haar UM diploma behaalde in 1990. Na in 1998 auditie te hebben gedaan bij het Koninklijk Concertgebouworkest was zij hier regelmatig werkzaam als vaste remplaçant. Vanaf 2001 is ze zich gaan richten naar de muziek waar haar wortels liggen : de klezmer en de tango. Tangata ,Tripletov en Ensemble Four Seasons zijn haar vaste groepen.
Hans van der Maas studeerde accordeon bij Miny Dekkers aan het Rotterdams Conservatorium. Als accordeonist heeft van der Maas allround ervaring in allerlei stijlen en genres. Hij had een aantal jaar een eigen trio dat zich onder andere toelegde op ‘Franse jazz’ en hij speelt al meer dan dertien jaar in Musica Extrema (voorheen Tango Extremo), waarmee vele buitenlandse tournees zijn gemaakt (o.a. Zuid Korea, Mexico, Argentinië, China en Rusland). Daarnaast heeft hij onder andere ook gespeeld met het Schönberg Ensemble. Hij heeft een trio ‘Kairos’ dat nu bezig is met een project rond muziek van Chick Corea en Hans speelt in ‘TriMoza’ een trio voor de wat lichtere jazz en omstreken.
Sylvia Maessen (contrabas/arrangementen) studeerde hobo, compositie en contrabas (klassiek bij Edward Mebius en jazz bij Koos Serierse) aan het Hilversums Conservatorium. Naast de jazzlessen van o.a. Frans Elsen, Kenny Napper en Lex Jasper volgde ze masterclasses van bassisten Ray Brown, John Clayton, Red Mitchell, drummer Ed Thigpen en arrangeurs Bob Brookmeijer en Peter Herbolzheimer. Haar vaste ensembles: Philharmonia A’dam (klassiek begeleidingsorkest), Tripletov (klezmer, tango) en Alice in Dixieland (vrouwen-jazzsextet). Als klassiek componist ontving zij diverse prijzen. Haar CD met vocale werken (2014) kreeg 4 sterren in de Volkskrant.

Zie ook: tripletov.wordpress.com

informatie over kaartverkoop binnenkort.

Retour overzicht Retour overzicht


vrijdag 4 mei 2018 21 uur Dodenherdenking

detail namenwand
detail namenwand
Onder het motto: Zolang je naam genoemd wordt, ben je niet vergeten, worden de namen van de Joodse Delftse inwoners die tijdens de Tweede Wereldoorlog omkwamen voorgelezen.

Na het voorlezen van de namen zal het Jizkor , het gebed ter nagedachtenis aan de gestorvenen, worden uitgesproken.



Retour overzicht Retour overzicht


zondag 27 mei 2018 15 uur Balcony Players

Balcony Players
Balcony Players


Meer informatie binnenkort.

Retour overzicht Retour overzicht


zondag 10 juni 2018 15 uur Gerswin Programma

George Gershwin
George_Gershwin


Meer informatie binnenkort.

Retour overzicht Retour overzicht



Valid HTML 4.01 Transitional